!~THANKS FOR VIEWING~!

!~W.E.L.C.O.M.E~!
ini belog buruk dan berhabuk dan tak laku dan dan dan... kbai.

Monday, 18 July 2011

Bangga Ler Tu Dapat Cakap Omputih?

yo! whazzup.. hye readers, what are you doin' huh? 
pergh! dynda skeaping omputih.. oww emm jieyyy~! pengsan jap. huahuahua
aigoo~ dynda x pndai skeaping omputih, dynda pndai skeaping omelay je. bahasa ibunda tau!
ape dynda nak melalut sbenarnya ni? ermm ermm jap nak pikir.

loading....

connection error!

loading....

connection error!

loading....

redirecting...

ok! dh ingat. nak cakap pasal bahasa omputih.

"amboih, suke benor hang cakap ttg bahasa ye dynda?"

biasa la, ni kes nak jd cikgu bahasa tp tak kesampaian la ni, alih2 nak kne jadi org bisnes lak. muahaha
takde la kan, td dynda belek2 paper, then jumpa tajuk cenggini
"fasih bahasa inggeris bukan jaminan dapat kerja"
whoopss.. abes nak bahasa ape lak? bahasa jawa bole?? haha.

"apa salahnya gunakan bahasa Melayu, adakah jatuh standard atau lekeh? seharusnya bahasa Melayu mendapat tempat utama dan istimewa di kalangan semua dan perlu dimartabatkan tanpa mengira bangsa, latar belakang dan sebagainya"-Prof Madya Datuk Paduka Dr Mohd Rosli Saludin

see? so x payah la nak bangga2 sgt ngn bahasa omputih tu.. ceh,mementang ko x pndai omputih ye dynda? huahaha.. ish, takde la, nak guna bahasa omputih tu tak salah, tapi biar kena tempat la jugak kan? mementang pndai cakap omputih, dh tak pandang dh bahasa melayu. ade ke org mcm tu? mmg ade la. takkan la kalau jumpa dgn makcik2 kt dalam pasar pun nak ckp omputih?
haik, itu suda lebih dynda.. ko ni gebang lebih ni kan? kan? yolah aku gebang. klo tak caye cuba korang perhatikan, kalau kat dalam pasar raya ke, pasar tak raya ke, kt dalam pasar jual sayur ke, kat mana2 jelah. kalau korang tgh jln2 tu then terlanggar sorg makcik, ape korg akn ckp biasanya?
"opss..sorry.."
korang mesti akn ckp cmtu kan? sebab dh terbiasa. dynda tak ckp kosong tau, kwn dynda sndri yg buat prngai mcm ni haritu. adeyhh
 oi, klo makcik tu paham takpe, dibuatnye makcik tu tak paham mesti dlm hati dia ckp

"ape budak ni ckp nih..hurmm poning den!"

kesian makcik tu pening jap. so, tak salah kalau nak aplikasikan bahasa omputih tu dlm khdupan seharian kita. bagus la macam tu, tapi biar la kena dgn tempatnya. takde la org ckp 

"amboi berlagaknye budak ni"

entah lah, dynda cuma menyampaikan, samada nk trima ke tak terpulang pada diri masing2.
so, renung2kan dan selamat beramal.. :)


nota kaki:
tapi dynda suka dgr org ckp omputih, hebat je bunyi nye. bila la aku nk jd teror mcm dorg jugak ye? muahaha.. -NO WAR- ("(^_^)")

16 comments:

akuwanblur90 said...

ubat sakit hati adalah dengan jangan makan hati. okeyh??

LastCut said...

dynda bce metro eaa....hek3

LastCut said...

dynda....nk ckp omputih senang je....ckpla "OMPUTIH!!!!"...hak3

miss dynda said...

@akuwanblur
tp hati ayam best! ahaha :P

miss dynda said...

@lastCut
tau takpe! ngeh3

miss dynda said...

eh? ok anda mmg bijak kn lastCut! zzzzzzz

rara pinkmafia said...

eh same lah entry kite yg pagie td.hehe

miss dynda said...

@rara
oh yeke?x sgka lak. he3

Terlupa letak nama said...

Yes ! Oh no ! Please ! Oh Yeah ! Oh Yeah ! Welcome ! America !

*aku pun leh cakal omputih lah

Eyca Lyn said...

x setuju lah dengan pendapat Prof Madya tu. Tapi setuju ngan pendapat dynda . haha....

miss dynda said...

@terlupa letak nama
haha! oi touya karuma. hang mmg suka tukar nama kn?

miss dynda said...

@eyca lyn
wah, ade gak yg stuju ngn pndpt dynda ye? yes! yes! ahaha..

| cik azeya | said...

saye tak reti cakap omputeh. saye oke. haha. :p

miss dynda said...

@cik azeya
haha. takyah ckp XD

kura said...

Erk. tapi shaayeww shukee cawwkap bhaaseww gewdik gewdik..

*komfom lps ni miss dynda ni unfollow aku. haha

miss dynda said...

@kura
nk sgt ke sy unfollow anda? hee