!~THANKS FOR VIEWING~!

!~W.E.L.C.O.M.E~!
ini belog buruk dan berhabuk dan tak laku dan dan dan... kbai.

Wednesday, 30 May 2012

JAHAT DAN DENDAM

Assalamualaikum...

maaf. ini entry emo. mohon jangan ada yg sentap.

jahat? jap, 

PENGUMUMAN! 
sukacita dimaklumkan, aku seorang yang jahat. *clap3*
tak pernah pulak aku rasa aku ni baik. aku tak pernah pun berniat nak tunjuk baik atau bajet baik hak tui. pelisss lah. bukan cara aku nak jadi plastik. kalau aku jahat, biar orang tahu aku jahat. buat apa aku nak bajet baik pijak semut tak mati? nampak cicak terjerit2 smbil kontrol ayu aww aww? jumpa katak melompat2 lari terjun tingkat patbelas? onomnom. itu bukan aku. 
aku? manusia yg kasar, biadab, takde budi bahasa, takde manner, panas baran, mulut laser. tu lah aku. semua tu aku tunjuk. aku tak pernah sorok dalam laci, dalam purse, mahupun dalam poket baju kurung.

kenapa?

sebab biar orang tahu aku jahat. sebab aku taknak jadi hipokrit, then one day bila TERtunjuk perangai sebenar, org akan cakap "celake kau perempuan. aku tak sangka kau macam ni".
aku taknak semua tu. sebab tu, biar orang tahu dari awal macam mana perangai aku. 
nak kawan? jom. xnk kawan? fine. senang je. 
bodoh kan bukak pekung di dada? deyy. memang aku nak kau, kau, dan kau kau tahu.

persoalan?

meh nak tolong jawab. aku bukan taknak berubah. aku cuba untuk berubah. tapi, ingat nak berubah ni senang macam makan biskut kering cicah kacip fatimah perisa oren ke ha? susah woi. aku cuba. tapi masih tak berjaya sepenuhnya. sekurang-kurangnya aku rasa macam ada peningkatan. aku lah rasa. kau tak rasa? -_-

apa kaitan dengan dendam?

sebab aku jahat, aku sedaya upaya mengelak daripada ada perasaan dendam, kenapa? sebab aku takut bila aku berdendam, aku akan balas dendam. sebab aku takut dendam yang aku balas tu, lagi teruk daripada apa yang orang tu buat dekat aku. macam aku pernah buat dulu. sebab aku jahat. orang jahat kan sanggup buat ape je untuk puaskan hati dia. bukan? ciss. jahat benar aku ni.

taknak kawan dengan aku dah lepas ni? takpe lah. sekian ~_~

note:
-aku taknak ade dendam sebab aku takut aku akan balas dendam, macam aku buat dulu.
-aku taknak jugak doakan supaya Allah balas segala perbuatan kau yg menyakitkan hati aku
-aku cuma akan berdoa dan berharap supaya Allah bagi kau kesedaran, buka pintu hati kau. buka mata kau. supaya kau stop sakitkan hati aku. tu je. sebab aku sayang kau. ye, kau LastCut. bye

43 comments:

Suhami Ahmad said...

emm...bagus gak kalau kita tak hipokrit kan....

kura said...

1st time aku rasa entry kau ini berilmiah dan penuh dgn isi isi yg mantap dih. hahha

Nora_Aniza said...

bekeng sokmo entry dio..takut aku nak baca..huhuhuh..hok nie jak kecik lagi nie bengkeng..

Boni JLL3 said...

tak pe.. slow2 berubah.. yang penting , ada usaha untuk berubah ke arah yang lebih baik kan? daripada tak ada usaha langsung ke arah tu. apa2 pun, saya tetap sokong k

Mr.She said...

@suhami
um2. ye kot atok.. :O

Mr.She said...

@kuro
trimas atas 'pujian' kau -_-

Mr.She said...

@aniza
hahah. jange la takut. aku dop make ore pongg. kahkah

Mr.She said...

@boni
tenkiuu abam boni. abam boni ye yg memahami entry ni. hewhew :')

KorN said...

Aku rase entry ni ni mesti ade kne mgena dengan entry 'Kau Memang Selfish' kan mR She... btw, aku sebenarnya xtahu situasi korang cemana... Jadi nak komen lebih pon x boleh... Ape2pun, cari lah jalan penyelesaian yang terbaik.... Okei.. Chill sis... =P

sis92 said...

hehe entri berkait-kait ni rasanya :P

Mr.She said...

@korn
tak tak. takde kena mengena dgn yg tu. yg ni utk org lain.

Mr.She said...

@sis
berkaittt? onomnom.. bukan2 :3

✰ BbyzyЯaRoxx ✰ said...

pergh berapi2 akak ni bagi ayat, muehehehe sama la tak suka org hipo, mmg semakkkk hidopp. mcm aku, org yg xkenal slalu ckp sombong tp bila da kenal tanak lepas pulakk, cm si korn tu har har har haram jadah :p

#jadi diri seniri senang, tak susahkn org dan tapayah nk berfikir limanambelas ratus kali nk berpura2

Mr.She said...

mana api? mana mana? cepat la padam! kahkah

kann kann. x dpt untung pun jd hipo. baik jd hippopotamus *betul ke aku eja ni?* :3

Encik Atan said...

tolonglar jgn jdik baik....tak suka lar....bahha



*tolong abaikan perkara diatas*



jika anda dlm kemarahan:

-Diam itu lebih baik.
-selesaikan dengan kemaafan tanpa kemarahan.Walaupun bkn kita yg salah,memaafkan itu lebih baik.
-makan coki2 jugak boleh mengurangkan stess
-wuduk yg utama



sekian.
Aron aziz.

Mr.She said...

amboi aron aziz. naik signnn~! kahkah

♥ sitifarhana ♥ said...

dunia ni pnuh dgn karma..kalau kta tak balas pon, allah pasti balas..

be strong dear :)

Mk Syahir said...

cuba utk berubah dan terus berubah..pedulik orang cakap hape pon..

*yee..wa cakap memang senang..at least wa taking care kat lu..wa nak lu berubah =)

Mr.She said...

@sitifarhana
hee :)

Mr.She said...

@MK
wa cuba bro.. slow2 la.

lu taking care kt wa? terharuu. sobs T__T

:D tenkiuuu abam syahir! hewhew

SaddLone said...

aku lihat kau penuh dangan kejahatan,dan dendam kesumat..hakhak
baguslah tak hippo,aku benci orang hippo, mesti kau tak banyak uban kan, sebab tak bnyak simpan dlm kepala.


mr she, aku bnyak jumpa kau kat komen2 blogger lain, kai laki ke pompuan? hehe unik je~

syafiqakarim said...

kenapa ni beb?
chills.

mohamad shazni said...

emmm..pengkuan ikhlas nie..baguih..jadilah diri anda sendri ye..andai boleh berubah,,itu lebih baikkan..chayok2..^__^

Mr.She said...

@SaddLone
haha. banyak perisa tambahan kau bg kat aku woiiii. kahkah

aku? aku.. err. kau selongkar blog aku la kalo nk tahu jantina aku :D

Mr.She said...

@iqa
luahan hati berbaur peringatan utk sang jejaka. haaachum! kahkah

bai baizura said...

hoho.yups:) jgn jd hipokrit:)

Mr.She said...

@onie
hee. sedang mencuba :D

Mr.She said...

@bai
konkrittt? eh! hoho :D

Zul De Alexis said...

jadi diri kita sendiri tu lebih baek kn? eh guwa gengster mohon jgn kawan dengan guwa..ehehe

ikaa sharin said...

chill okay mr.shee . buang yg keruh ambil yg jernih . okay , takda kene mengena pun . hahaa :D

inche hlovate said...

terbaikkk!! suka hati la nak jadi jahat ke baik kan.. janji tak susah orang lain n tak salah disisi agama dan undang2 negara

syazwan said...

fuyyoooo,,,,,,

Zakaria's daughter said...

dendam.
wa salu ckp wa dendam org tuh wa dendam org ni.
tp kan , tatau laa. wa niat jek tak suka org tuh , dendam lah ap la. tp perasaan dendam tuh tak kan bertahan lama kt hati wa nehh. haha.

wa lembutttt hatii gittewww.

lalala

O CIKTEDDY said...

i like you just the way you are kak..x kesah la ape org kate..asal kite x hipokrit..berubah ke arah lebih baik itu perlu tp jgn terlalu dipaksa..beransur2 secara pelan2..insyaAllah akan dipermudahkan ^^

tahukah kamu duhai kak,cik rindu kamu..baru nak update ni..hehe
nnti nk pi khatam entri kak yg dah lepas2.. ^^

zulhilmi tempoyak said...

ni mrh aku ka.. xkn2..
heee

jgn dendam2 sma gue ye..

rindu jugak ni.. heee

KorN said...

ello... dah boleh update entry baru neh.. =P

fakhri khairi said...

hai

fakhri khairi said...

bagusnya. jarang ada orang mengalah dan tak nak balas dendam. susah nak jumpa org camtu, tp camne pun syabas buat anda :)

Teenager Housemaid said...

me too...
saya selalu rasa saya jahat... tak pernah rasa diri ni baik..:(

widiea azira said...

ak setia jd kawan kau !!

xila riston said...

sy suka berdendam! gah gah gah gah

Edy Fee said...

hehe mlampau betul bila nampak cicak smp mcm tu.hehe

Hasrina said...

kinda like this entry :)