!~THANKS FOR VIEWING~!

!~W.E.L.C.O.M.E~!
ini belog buruk dan berhabuk dan tak laku dan dan dan... kbai.

Friday, 20 July 2012

Nafsu dan Setan

Assalamualaikum..

bila nafsu disedapkan lagi dengan perisa tambahan oleh setan, maka bermula lah babak di bilik tidur..



hoi! sila mimpi kalau kau expect nak baca benda2 macam tu kat blog aku yang suci dalam debu lagi murni ni.
esok puasa. tak sedar diri? aku nak cerita pasal setan, nafsu, dan puasa la ni. ngerti enggak? err -,-

"bulan puasa mana ada setan. setan sume kene rantai" -antara ayat yang tip top menjelang Ramadhan. biasanya digunakan oleh manusia2 yang pengecut seperti aku konon nak menyedapkan hati bahawa hantu tak wujud bulan puasa sebab setan kena rantai. ceh. pecah tembelang. kahkah

namun dengan keadaan dimana setan semuanya dirantai, mungkin meraung raung minta dilepaskan. tiada yang simpati. gila apa nak lepaskan setan? ok aku klaut.

namun, keadaan ini sikit pun tidak membantutkan niat yang tak suci lagi tak murni manusia yang bernama Islam untuk tidak berpuasa. tanpa segan silu mencari nasi di kedai cina dikala jam menunjukkan 12 pm. halal ke yang kau makan tu woi??

kenapa masih berlaku situasi sebegini? sebab.. yang kena rantai tu setan. tapi nafsu tu kadang lagi bahaya daripada setan. lu tau tau tau? tau tp buat2 xtau.
so, tak payah nak hepi sgt konon setan dh kena tambat segala kerana nafsu tu lagi menakutkan dibandingkan dengan setan. ingat senang nak lawan nafsu? heh. 

so, sama-samalah kita kuatkan iman, tingkatkan amalan untuk mendapatkan redha Allah di bulan yang mulia ni. semoga kita semua sentiasa di bawah payungan Allah. aamiin..

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK KEPADA SEMUA UMAT ISLAM :)
mintak ampun mintak maaf atas segala silap salah samada yang sengaja mahupun tak sengaja :)

oh lupa, terima kasih kepada anda2 yang selalu memberi semangat kepada saya. terima kasih. ileviyuall ;p

16 comments:

Mohd Hakimi Zulkifly said...

Salam ramadhan..selamat berpuasa..

Cinta Misteri said...

Salam Ramadhan, semoga Ramadhan thn ni mmberikn seribu makna.

Setan dlm hati tu kena pasung awl2, klau tk brmaharajalela

Boni Kacak said...

jangan lupa habis puasa ni kasi duit raya kat saya k.. hahahaha..

farah amirah said...

selamat berpuaceee :)

yeahh setan kene ikat. :P

hairy said...

salam ramadhan awak....slah dan silap harap di ampun k....

Edy Fee said...

jiwa n nafsu dah terdidik...takde setan pon ttp prngai mcm tu.ehhe

mintak tolong
promote n sudi2 la join my 1st give away

http://edyfee.blogspot.com/2012/07/my-first-give-away.html

O CIKTEDDY said...

i labiu too!haha

setan dlm diri ni susah nak buang..kena lawan ngan iman mcm smackdown.hehe *eh apetah cik ckp*

k papai,salam ramadhan ^^

KorN said...

SLAMAT BERPUASA buat kamu yerp...
Ayat femes kan. setan semua di kunci... tpi bila pg tmpat seram meremang jugak.. haha

syakey said...

mmg syaitan diikat lah. tp kalau kita masih jht, itu sebab kta ikut nafsu lettewww

eh eh

salam ramadhan eyh!

Suhami Ahmad said...

walaupun setan dah diikat, tapi nafsu kito sebagai manusio ni totap hado.....kalau bulih kawal nafsu tu, insyaAllah tak kan jadi apo2

atok numpang iklan yo...
moh joint contest 'sapo nak kad rayo' anjuran atok
http://anaknegori.blogspot.com/2012/07/contest-sapo-nak-kad-rayo.html

anif abdullah| AA said...

salam ramadhan :)

zulhilmi tempoyak said...

aku rs mcm mkin bernafsu je sjk ni.. ;p

Mk Syahir said...

selamat hari raya maaf zahir dah batin..

posa jgn xposa

Edy Fee said...

dtg komen lg

aswadz said...

nak yg halal, gi cari kedai mamak ikut jalan belakang. hahaha...

-meeSUPERGIRL- said...

salam ramadhan :) lame tak dtg sini :)