pages

!~THANKS FOR VIEWING~!

!~W.E.L.C.O.M.E~!
ini belog buruk dan berhabuk dan tak laku dan dan dan... kbai.

Thursday 23 June 2011

Expect The Unexpected

Hati org ni susah nak jangka kan? Kadang2 kita sendiri pun x boleh nak baca hati orang yang paling dekat dengan kita. Tak kira lah sape pun, family kita ke, kawan baik kita ke, kekasih hati kita ke.. Kadang2 bila orang yang kita sayang tersenyum kita anggap dia gembira, walhal kita xtau pun ape yang tersembunyi di sebalik senyuman dia. Kadang2 kita cakap something yang takde niat langsung pun nak marah or sakitkan hati dia, tapi bagi dia, dia rasa macam kita marah dekat dia. Memang hidup ni unexpected kan? Semua benda. Bukan soal hati je. Soal lain pun same. Ermm.. kalaulah kita boleh expect ape yg akan jadi in the future kan best. Mesti takde benda buruk yang akan terjadi kan? Semuanya good thing je.. tapi, inilah namanya kehidupan, penuh dengan cabaran.
****
Awk, tadi org call awk.. then awk reject. Lepas tu org text awk Tanya knape reject? Takde pun unsur marah di situ, tapi awk yg tiba2 hangin cakap org marah awk. Tolonglah, takde niat langsung org nak marah awk. Org faham awk sibuk dgn kerja awk, sory la sebab org terlupa skejap yg awak tgh kerja time tu. See? Ni pun unexpected kan? Tak sangka soalan simple mcm tu pun boleh dikira sebagai marah. Last2 org jugak yg tersentap. Awk, kalau org dpt expect soklan org tu boleh dikategorikan sebagai marah, org takkan Tanya macam tu. Kalau masa boleh diundur, org takkan call awk time tu tadi. Sorry la wak, org memang takde niat langsung nak marah awak.
****
Kadang2 pulak kita rasa org tu jodoh kita, tapi sebenarnya bukan. Kadang2 bila kita buat something, kita expect orang akan suka, tapi kita tak tahu yang ada jugak orang yang tak puas hati dengan apa yang kita buat tu. Kadang2 kita nak hiburkan hati orang yang kita sayang, tapi kita tak tahu yang kadang2 orang tu cukup menyampah dengan hiburan yang kita sampaikan. Kadang2 kita benci orang tu, tapi lastly orang tu la yang kita sayang. Kadang2 kita kutuk orang tu, tapi tup tup orang tu pulak yang jadi kawan baik kita. Kadang2 kita Nampak orang tu sombong, tapi hakikatnya tak seperti yang kita sangka. And lastly, kadang2 dynda pon rasa hairan n tak sangka yang dynda tetibe taip entry dgn begitu serius n guna ayat2 yg skema macam ni! Hahaha.. J


4 comments:

miss eyca said...

hati manusia sukar dimengerti....

Mr.She said...

tu la.. susah nak faham hati org lain ni..

LastCut said...

tp, ade 1 hati yg mudah difahami....hati-hati di jalanraya

Mr.She said...

ade2 je pakcik lastCut nih..tampoo laju2 kang