!~THANKS FOR VIEWING~!

!~W.E.L.C.O.M.E~!
ini belog buruk dan berhabuk dan tak laku dan dan dan... kbai.

Sunday, 19 June 2011

P.O.L.I.G.A.M.I.!: Ape Pendapat Anda?

Aishh, poligami la pulak.. Ko mmg suka lompat2 kn dynda? kejap jiwang, kejap merapu, kejap emo...yg ni aku xtau lah nk msukkn dlm kategori ape pulak.  Eh, sukahati gua la hak gua.. >_<
Agaknye la kn, ade tak laki yg x suka poligami? Usually klo sebut je pasal poligami, yg laki mula la excited kn? Yg perempuan pulak, dengar je pasal poligami mesti rasa tergugat kn? Majority la.. bukan semua, KOT! yelah, pmpuan mne yg sggup nk kongsi laki dye ngn pmpuan lain, ye dak?? Aku pon x sggup.. *M.T.O please take note ye!.
Ari tu ade sorg kwn laki dynda tnye,
 ape pndapat awk pasal poligami? Haa, jujur2!”
Ok, nk jwpn jujur kn?
 erm.. bg sy la kn, poligami mmg la x salah.. tp depend on situation la, klo niat laki tu berpoligami sbb nk tolong perempuan tu or ats sbb2 tertentu yg dibenarkan oleh syarak, xpe la..(ceh,tau pulak ko ckp psl syarak ye dynda) TAPI, haa.. ade tp tau! TAPI KALO LAKI AKU YG NK POLIGAMI, X PYH MIMPI LA YE!”-there’s no hope for u my dear..
ha, nk jwpn jujur sgt kn.. jujur n ikhlas lg tu! Hmm..

motif?: aku pon xtau ape motif aku post entry ni =_=”

ade kaitan ke gmbar ni ngn tjuk kt ats tu?? ah! ade ku kesyah?! :p

8 comments:

Fyzal said...

kalau rujuk enakmen keluarga islam negeri selangor. ada prasyarat yang si lelaki mesti penuhi sebelum boleh berpoligami. jadi kalau tak cukup syarat tu, mahkamah boleh untuk tidak membenarkan perkahwinan tersebut.

miss dynda said...

mcm tu la sbaiknye.. tp, dorg still boleh kahwin lari kn? =_="

Aiman Ariffin said...

Honestly, most guys misinterpret the word polygamy especially in the context of Islam. Instead, the concept of polygamy is being taken advantage by the society.

I don't think any wife would feel fair and just if they were to share their husband with another female.

And I think if woman(wife) disregard the interest in polygamy, I think she has the right to object it and husband must commit to it regardless.

miss dynda said...

aiman>>waaa.. pnjang lebar gitu komen dye.. hehe neway thanx 4 d response :)

*SOKONG 100%! n__n

kura said...

ah. xkira. nak poligami jugaaaaaaaaaaaaaaaaaa! eh. hahah

miss dynda said...

kura>>poligami x boleh, origami boleh! HAHA

kura said...

origami tu leceh. sy bukan org seni. heh. hoh. haha

miss dynda said...

haha.. x dapek den nk nolong.. :D