!~THANKS FOR VIEWING~!

!~W.E.L.C.O.M.E~!
ini belog buruk dan berhabuk dan tak laku dan dan dan... kbai.

Thursday, 24 November 2011

Kelantan Negeri Maksiat? Negeri Lain Macam Mana?

Assalamualaikum....
salam 1 blogger!

aishh.. tak tau camane nk mula pulak dah..err..err.....
guwa orang kelantan & guwa paling pantang kalau orang duk kutuk2 kelantan. wadehell!
ok fullstop.

eh! blom abes lagi.
otak tengah tak paham dengan perangai manusia yang suka kutuk situ sana sini *dah mcm lagu siti situ sana sini tambah2 kutuk2 negeri orang semata-mata kerana terlalu taksub dengan politik.
yes, lantak kau la nk jd politikus ke, nak ape ke, aku pedulik hape? tp aku pedulik kalau kau dok kutuk2 tak semena negeri kelahiran aku. 
ape, kau punya negeri tu cukup baik ke ape?
kau dok sembang dengan mulut bau longkang konon kelantan tu tempat maksiat, dah tempat kau mcm mana? takde mksiat langsung? K.L.I.N=clean? aku rasa maksiat ada kt mana2 je, tambah2 dunia akhir zaman ni. 
aku bukan nak menegakkan benang yang basah. aku tak cakap kt kelantan takde kes maksiat, tapi perlu ke nak lebel kelantan negeri maksiat kalau kt negeri2 lain pun sama je, bahkan lebih teruk lagi?

iye, aku tahu negeri kelantan ni dibawah PAS kan? so, aku rasa yang kutuk2 kelantan tu penyokong UMNO la kan? hoi! pasal politik sila bawak ketepi. tolong jadi profesional. kita ada kebebasan nak sokong parti ape sekalipun kan? so, sokong jelah parti kau suka. guwa ape kesah! guwa ni umur je tua tp tak penah berminat nak involve ngan politik. its juz a mess ok. nak berpolitik pastu sampai gaduh2 kutuk2 sana sini. puih! phobia oke! deymm

ok. ok. kutuk2 negeri orang tu baru situasi pertama dalam politik bukan? situasi kedua pulak macam mana?bulatkan bijik mata anda dan skrollkan ke bawah

kutuk2 pemimpin. haa ini lagi satu hal. penyokong pas kutuk pemimpin umno, penyokong umno pulak kutuk pemimpin pas. amboi, kau kutuk pemimpin umno, tp time kerajaan bagi duit, bagi sumbangan, beriya pulak kau tumpang sekaki. 
amboi, kau kutuk pemimpin pas xde ilmu agama bagai, tp yang kau duk mengutuk kt tempat terbuka yang terang tang tang 1 dunia boleh baca, bajet kau tu macam good good padahal alim2 kucing, kau rasa kau dah cukup ilmu agama ke? orang yang cukup ilmu agama takkan kutuk2 orang macam tu! berjihad dalam diri dulu, baru boleh berjihad kt satu dunia skalipun kalau hati tu dah betul. tahu?

moral nye, tak payah la nk kutuk situ kutuk sini.. tak dapat untung pun! dapat dosa kering ada lah kot. kita bebas berpolitik, tapi jgn jd bodoh sebab politik. sekian ceramah dari guwa. sila jgn berasap dengan entry gua. kbai.

gua sayang negeri asal gua.
-gua pedulik hape parti mana pon yg tadbir negeri asal gua, yg penting gua dpt hidup dgn aman. sekians

4 comments:

kura said...

apa ni dynda politik politik ni. persetankan semua itu.. kita 1 malaysia bebbbbbbbbbbbb. negeri mu negeri ku juaaa. hahaha

Dynda said...

mana ada aku berpolitik la.. aku bg ceramah kt mereka2 yg gila politik je. huh

Nurasyiqin said...

off topik jap..da lme tak sinngah ini belog..hehe..ingat guwa lg??

hr tu 20 hb 11 ang ada pergi show jgn tido lg ka??

aku rsa cam ternampak ang..ke tersilap orang??hehe

Dynda said...

wuhuuu.. cikin! guwa ingat sama lu woo.. erk. tibetibe ayt mcm gangster. haha

huih, tidak tidakk.. itu bukan saye~ haha